Zapytanie ofertowe 2024 SCHRONISKO na rok 2025
Gorzyce dn. 2024-11-06
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY
na realizację zadania pn.:
„Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych mężczyzn i kobiet
z terenu Gminy Gorzyce w roku 2025”
I. Zamawiający :
Gmina Gorzyce, ul. Sandomierska 75, 39-432 Gorzyce
NIP : 867 20 77 154
dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Gorzycach
ul. 3 Maja 4
tel. 15 836 23 25
adres e-mail: poczta@gopsgorzyce.pl
II. Nazwa i opis przedmiotu zamówienia :
Zamawiający zaprasza do złożenia oferty (załącznik nr 1, załącznik nr 2, załącznik nr 3) na
podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych”
(Dz. U z 2024 r. poz. 1320).
Przedmiot zamówienia:
1 Świadczenie usług schronienia, w postaci:
1) schronienia dla 12 bezdomnych mężczyzn,
2) schronienia dla 2 bezdomnych kobiet,
3) noclegowni lub ogrzewalni,
a) osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest
Gmina Gorzyce (art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r.
o pomocy społecznej - Dz. U z 2024 r. poz. 1283 z późn. zm.),
b) potrzebującym pomocy – schronienia (z wyjątkiem nieletnich), którym
miejscem zameldowania jest Gmina Gorzyce.
2 Zamówienie zostało podzielone na części:
1) część I zamówienia: Świadczenie usług schronienia dla 6 bezdomnych
mężczyzn,
2) część II zamówienia: Świadczenie usług schronienia dla 6 bezdomnych
mężczyzn,
3) część III zamówienia: Świadczenie usług schronienia dla 2 bezdomnych
kobiet,
4) część IV zamówienia: Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych
mężczyzn i kobiet, w postaci noclegowni i ogrzewalni.
3 Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na części zamówienia I lub II. Wraz
z ofertą na części I lub II zamówienia Wykonawca może złożyć ofertę na część III
i IV zamówienia.
4 Każdorazowe umieszczenie osoby, o której mowa w pkt 1 odbywa się na podstawie
skierowania do noclegowni i ogrzewalni oraz indywidualnej decyzji administracyjnej
o umieszczeniu w schronisku, wydanej przez Kierownika Ośrodka Pomocy
Społecznej w Gorzycach. Decyzje zawierać będą imię i nazwisko świadczeniobiorcy,
rodzaj usług z ich szczegółowym zakresem i okres ich świadczenia.
5 W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług
w oparciu o dane przekazane faksem, telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług
zostaje potwierdzone kopią skierowania lub decyzji administracyjnej
w ciągu 7 dni.
6 Podmiot składający ofertę zobowiązany jest do zapewnienia osobom, o którym mowa:
1) w pkt 1, ppkt 1 i 2 minimalnego standardu podstawowych usług
świadczonych w schroniskach dla osób bezdomnych oraz minimalnego
standardu obiektu,
w którym mieści się schronisko o jakim mowa w załączniku nr 2 do
Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia
27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk
dla bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi
i ogrzewalni ( Dz. U z 2018 r. poz.896),
2) w pkt 1, ppkt 3 minimalnego standardu podstawowych usług świadczonych
w noclegowniach i ogrzewalniach oraz minimalnego standardu obiektu,
w którym mieści się noclegownia i ogrzewalnia o jakim mowa w załączniku
nr 1 i nr 4 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni,
schronisk dla bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami
opiekuńczymi i ogrzewalni ( Dz. U z 2018 r., poz. 896 ).
7 Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, faktyczna liczba osób, którym
świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń będzie uzależniona od
rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług schronienia dla
osób bezdomnych z terenu Gminy Gorzyce, dlatego zamawiający zastrzega sobie
prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia.
8 Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie, co miesiąc w terminie do 10
dnia następnego miesiąca z wyjątkiem m-ca grudnia, za który rozliczenie następować
będzie do 25 grudnia.
9 Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi
w terminie 14 dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury do Ośrodka
Pomocy Społecznej w Gorzycach:
1) podstawą rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę prawidłowo
wystawionej faktury z załączonym imiennym wykazem osób objętych
schronieniem w danym miesiącu i ilości dni udzielonego schronienia,
2) Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie poinformować Zamawiającego
o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze
schronienia.
10 Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli, jakości świadczonych usług oraz
zgodności ich wykonania z umową i wymogami zawartymi w niniejszym zapytaniu.
11 Termin realizacji zamówienia : od dnia 01.01.2025 r. do dnia 31.12.2025 r.
12 Opis wymagań stawianych Wykonawcy;
1) wymagania niezbędne : w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty,
jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie
pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających
tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę. Warunek zostanie
spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące załącznik nr 4
do niniejszego zapytania ofertowego,
2) wymagania dotyczące lokalu schroniska : Wykonawca winien posiadać
warunki lokalowe do udzielenia schronienia osobom tego pozbawionym, które
spełniają standardy sanitarno-epidemiologiczne i przeciwpożarowe oraz
standardy określone w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki
Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów
noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych
z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U z 2018 r. poz. 896).
3) wymagania dotyczące lokalizacji schroniska : lokal schroniska znajduje się
w odległości nie większej niż 120 km od Gorzyc.
4) Warunki i zakres realizacji:
a) Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia.
b) Stawkę dzienną należy podać w „Formularzu ofertowym” (załącznik
nr 1, nr 2 lub nr 3).
c) Wykonawca określi stawkę brutto za wykonanie przedmiotowego
zadania.
5) Dopuszcza się składanie ofert częściowych.
13 Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie umowy (załącznik
nr 5).
III. Kryteria wyboru oferty:
a) najniższa cena za dzień usługi (doba) zaoferowana przez oferenta – waga 80 pkt,
b) dogodne umiejscowienie schroniska (najmniejsza odległość) – waga 20 pkt.
Cena :
C = Cmin x 80 / Co , gdzie
1. C – liczba punktów przyznana ocenianej ofercie w ramach kryterium „Cena oferty”
2. Cmin – najniższa cena brutto za realizację zaoferowana w nieodrzuconych ofertach
złożonych w postępowaniu
3. Co – cena brutto za realizację zamówienia oferty ocenianej,
4. 80 – waga kryterium „Cena oferty”
Odległość
W kryterium odległości placówki dla bezdomnych oceniana będzie jej odległość od
miejscowości Gorzyce tj :
- lokalizacja w odległości do 50 km – 20 pkt
- lokalizacja w odległości 51 km do 120 km – 10 pkt
IV. Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:
1 Formularz oferty wg załączonego wzoru – załącznik nr 1, nr 2 lub nr 3,
Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pisemnie pod rygorem nieważności.
Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osobę upoważnioną
do reprezentowania wykonawcy.
Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu oferty część zamówienia której
złożona oferta dotyczy.
2 Podpisane przez wykonawcę oświadczenie o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu – załącznik nr 4:
1) aktualny wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument
stanowiący o podstawie działalności podmiotu,
2) w przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem
faktycznym wypis z Krajowego Rejestru Sądowego,
3) w przypadku pozostałych podmiotów – inny dokument właściwy dla podmiotu,
4) dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do
Kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych,
obowiązkowym dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na
proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego
wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych
nieposiadających osobowości prawnej,
5) inne, jeżeli wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do
reprezentowania podmiotu – dot. podmiotów, które w dokumencie
stanowiącym o podstawie działalności nie posiadają informacji o osobach
upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego
organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające:
a) upoważnienie na składanie oferty na realizację określonego zadania
publicznego,
b) zgodę na zawarcie w imieniu podmiotu składającego ofertę porozumienia
z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Gorzycach,
c) upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania
rozliczeń w tym zakresie.
6) odpis statutu.
V. Miejsce i termin złożenia ofert :
1 Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 26 listopada 2024 r. do godz. 10.00
w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Gorzycach, ul. 3 Maja 4 lub drogą
pocztową na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. 3 Maja 4, 39-432 Gorzyce,
w formie papierowej wraz z wymaganymi załącznikami, z dopiskiem na kopercie:
„Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych mężczyzn i kobiet z terenu
Gminy Gorzyce w 2025 r. „– część … zamówienia,
2 Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
3 Rozstrzygnięcie ofert nastąpi w terminie 7 dni roboczych.
VI. Termin związania ofertą: 30 dni i rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
VII. Informacje dodatkowe:
Osoba do kontaktu w przedmiotowej sprawie :
Kierownik OPS Gorzyce - Barbara Surowiecka,
tel. 15 836 23 25, e- mail: poczta@gopsgorzyce.pl
VIII. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 20216/679 z dnia
27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”,
Zamawiający informuje, że:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej
w Gorzycach, ul. 3 Maja 4, 39-432 Gorzyce reprezentowany przez Kierownika.
Dane kontaktowe: 15 836 23 25
2. inspektorem ochrony danych osobowych w Ośrodku Pomocy Społecznej jest Pan
Mateusz Siembab, tel. 733 337 421, e-mail: mateusz.siembab@hebenpolska.pl ;
3. dane osobowe będą przetwarzane przez Zamawiającego w celu przeprowadzenia
postępowania o udzielenie zamówienia, oceny otrzymanej oferty oraz
przeprowadzenia procedury wyboru najkorzystniejszej oferty ( podstawę prawną
stanowi art.6 ust.1 lit. b i c RODO);
4. dostęp do Pani/Pana danych osobowych będą posiadali upoważnieni pracownicy
Ośrodka oraz podmioty, które są zainteresowane prowadzonym zapytaniem, podmioty
kontrolujące prawidłowość przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia
oraz instytucje uprawnione do danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do
przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego również przez
czas niezbędny do jej wykonania. Jeśli czynność nie doszła do skutku Zamawiający
przetwarza dane osobowe przez czas wymagany na archiwizowanie i przechowywanie
dokumentacji;
6. posiada Pani/Pan:
a) na postawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana
dotyczących,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych
osobowych,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których
mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana
dotyczących narusza przepisy RODO,
7. podanie danych osobowych jest niezbędne do przeprowadzenia postępowania
o udzielenie zamówienia. Udział w postępowaniu jest dobrowolny;
8. administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej,
technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy
umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem,
wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.
IX. Załączniki :
1) Formularz ofertowy dla części I, II.
2) Formularz ofertowy dla części III.
3) Formularz ofertowy dla części IV.
4) Oświadczenie o spełnianiu warunków.
5) Projekt umowy.
Kierownik
Ośrodka Pomocy Społecznej
w Gorzycach
Barbara Surowiecka